Městys Olbramkostel
městysOlbramkostel

O nás

MOTTO MŠ:

„Řekni mi, já to zapomenu. Ukaž mi, možná si to zapamatuji. Nech mě zkusit si to a já to pochopím.“

Naše mateřská škola v Olbramkostele chce vytvářet prostředí, ve kterém by děti mohly s pocitem bezpečí zkoumat a poznávat okolní svět. Navazovat vztahy s vrstevníky, dospělými, získávat vědomí a sounáležitost k přírodě a obci.

Mateřská škola Olbramkostel je umístěna ve středu městyse Olbramkostel od 1.1.2003 v právní subjektivitě jako příspěvková organizace. Jejím zřizovatelem je městys Olbramkostel. 

Od 1.9.2024 je MŠ věkově smíšená dvoutřídka - nejvyšší povolený počet dětí v mateřské škole uvedený v rejstříku škol a školských zařízení je 34 dětí. Za MŠ se nachází školní zahrada. Školní zahrada je prostorná a nachází se na ni hrací prvky - dřevěný domeček pro děti, domek na hračky, průlezový domeček se skluzavkou, pískoviště kryté plachtou. Dále ještě herní sestava se skluzavkou pro děti od 2 let, vodní herní prvek včetně kačírku, parkur 2 pole (lezecká síť, balanční lano), houpadlo koník, indiánský lezecký domek s lavičkami, smyslový chodník, 2 vyvýšené záhony s lavičkami po jedné straně, kompostér, ohniště s lavičkami. 

V blízkosti MŠ se nachází rybník a rozsáhlý kemp. Okolí Olbramkostela lemují rozsáhlé lesy. Za obcí je vybudováno velké fotbalové hřiště umožňující dětem provozovat sportovní aktivity.

K vycházkám využíváme i různé cestičky a zákoutí obce, dále i polní cesty v okolí.

Mateřská škola byla v městysi otevřena 1. října 1945, učitelkou zde byla Marta Tomková ze Znojma. Škola se však potýkala s problémy-budova se musela po válce opravit (učebny a chodby byly vymalovány a musela být zasklena okna rozbitá po bombardování). Ve třídě bylo málo dětí, a časem byla nakonec uzavřena 1. listopadu 1947 pro nízký počet dětí.

Mateřská škola s celodenní péčí byla v městysi opět otevřena až 1. září 1953. Ředitelkou byla jmenovaná Eva Jordánková z Citonic, učitelkou Marie Fialová z Olbramkostela. Škola byla umístěna v budově u Joklů, kde především kvůli vlhkosti nebyly pro děti ideální podmínky. V roce 1959 započal městys s výstavbou kulturního střediska Cihelna, kde část budovy s mělkým koupalištěm a brouzdalištěm měla být využita mateřskou školou. Když přestaly být předváděné divadelní hry, byla škole přidělena k užívání celá budova. Kromě bazénu zde bylo pro děti zřízeno pískoviště a kolotoč. Škola využívala Cihelnu do vystavění nové budovy určené pro místní národní výbor a mateřskou školu, kde obsadila celé přízemí.

Pondělí - pátek od 6:15 hod. - do 16:15 hod.

  • ORGANIZACE DNE: vychází z RVP PV, charakteristiky naší školy, věkových a vývojových zvláštností dětí. V případě potřeby je obměnitelný a dává možnost přizpůsobit se jednotlivým situacím. 

Třída MYŠEK:

6:15 – 8:35 hod. 

Scházení dětí. Spontánní hry a činnosti (kolektivní, individuální plánované činnosti dle denního cíle s respektem požadavků dětí, nenásilně organizované učitelkou). Dále pohybové a relaxační aktivity.  

8:35 – 9:00 hod. 

hygiena, dopolední svačina (podpora samostatnosti)

9:00 – 9:25 hod. 

skupinové, spontánní a řízené činnosti dle denního cíle (délka řízené činnosti s přihlédnutím k věku dětí) 

9:25 – 9:30 hod. 

zelenina, ovoce (částečně ji snědí i u dopolední svačiny) s postupným odchodem do šatny, pitný režim v průběhu celého dne

9:30 – 11:30 hod.

převlékání, pobyt venku (jeho délka je v kompetenci učitelky, která zohledňuje povětrnostní podmínky a vhodnost oblečení) 

11:30 – 12:15 hod. 

hygiena, oběd (upevňování správných návyků při stolování, samostatnosti a vzájemné pomoci druhému kamarádovi) 

12:15 – 14:00 hod. 

hygiena, rozchází se po obědě domů, příprava na odpočinek (po obědě děti odpočívají. Nabídka klidové činnosti pro děti s nižší potřebou spánku.) 

14:00 – 14:30 hod. 

hygiena, odpolední svačina (podpora samostatnosti) 

14:30 – 15:00 hod. 

činnost dle zájmu dětí, skupinové hry, opakovací chvilky, rozvoj jemné a hrubé motoriky, individuální zakončení započatých činností, individuální činnosti. Rozházení dětí, uzavření MŠ.

15:00 – 16:00 hod.

 přechod dětí do určené třídy. Spontánní hry a činnosti.

 

Třída LIŠEK:

6:15 – 7:30 hod. 

Scházení dětí ve třídě MYŠEK. Spontánní hry a činnosti.

7:30 – 8:40 hod. 

Scházení dětí ve třídě LIŠEK. Spontánní hry a činnosti (kolektivní, individuální plánované činnosti dle denního cíle s respektem požadavků dětí, nenásilně organizované učitelkou). Dále pohybové a relaxační aktivity.  

8:40 – 9:05 hod. 

 hygiena, dopolední svačina (podpora samostatnosti)

9:05 – 9:45 hod. 

skupinové, spontánní a řízené činnosti dle denního cíle

9:45 – 09:50 hod. 

zelenina, ovoce (částečně ji snědí i u dopolední svačiny) s postupným odchodem do šatny, pitný režim v průběhu celého dne

09:50 – 11:50 hod. 

převlékání, pobyt venku (jeho délka je v kompetenci učitelky, která zohledňuje povětrnostní podmínky a vhodnost oblečení) 

11:50 – 12:15 hod. 

hygiena, oběd (upevňování správných návyků při stolování, samostatnosti a vzájemné pomoci druhému kamarádovi) 

12:15 -14:00 hod. 

hygiena, rozchází se po obědě domů, příprava na odpočinek (po obědě děti odpočívají. Nabídka klidové činnosti pro děti s nižší potřebou spánku.) 

14:00 – 14:30 hod. 

hygiena, odpolední svačina (podpora samostatnosti) 

14:30 – 16:15 hod 

činnost dle zájmu dětí, skupinové hry, opakovací chvilky, rozvoj jemné a hrubé motoriky, individuální zakončení započatých činností, individuální činnosti. Rozházení dětí, uzavření MŠ.

Městys

Přihlášení k odběru zpráv

Dostávejte informace z našeho webu prostřednictvím SMS a e-mailů

Mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu v mobilní aplikaci – V OBRAZE.